blogger

Lad en blogger hjælp dig til en højere konvertingsrate

Lad en blogger hjælp dig til en højere konvertingsrate

editorial

Har din virksomhed en hjemmeside som kommunikerer virksomhedens ydelser eller måske sælger dens produkter gennem en online shop? Så skulle du overveje at tilknytte en blog.

Hvad er ideen med en blog på hjemmesiden?

Måske synes du at det virker unødvendigt at inkludere en blog på din hjemmeside. Præsentationssiden fortæller hvad der er værd at vide om virksomheden – og de enkelte undersider giver fin og præcis information om virksomhedens ydelser, eller om de varer som sælges via den online shop. Skal der skrives mere i den afdeling foretrækker du desuden selv at stå for det. Det er jo trods alt dig der kender virksomheden og dennes produkter og services bedst.

Men her skal du tænke på at det ikke altid er nok med korte tekster uanset hvor præcise og rammende disse så end måtte være. Din hjemmeside er virksomhedens ansigt udadtil og samtidig dit online visitkort. Din online shop er, uanset om den er et supplement til en fysisk butik eller en stand alone webshop, en utroligt vigtig kanal til præsentation og salg af dine varer.

I modsætning til i en fysisk butik møder du ikke dine kunder ansigt til ansigt, og har ingen mulighed for at tilbyde dem direkte hjælp til at foretage den rigtige beslutning om køb af varer i din webshop. Derfor har du brug for stærkt, vedkommende og relevant indhold som kan overbevise din kunde om at køb af varer i din webshop er en god idé. Og her kan en blog være en kæmpe hjælp.

En blog kan nemlig indeholde spændende og vedkommende artikler som går i dybden med din virksomheds produkter og ydelser, og med disses fortræffeligheder. Når du lader en dygtig blogger forfatte din blog vil du kunne opnå flere besøgende på din hjemmeside og en deraf følgende øget konvertering. Læs mere på wordpens.com