seo

Invester i SEO og se det på bundlinjen

Invester i SEO og se det på bundlinjen

editorial

I dag googler vi alle rask væk. Både som privatpersoner men også som professionelle. Det er noget der i dag er så integreret del af vores hverdag, at vi ikke længere tænker over det. Vi tænker også sjældent over, hvorfor nogle virksomheder ligger øverst, når vi googler og andre henne på side 4. Årsagen hedder SEO, søgemaskineoptimering. Alle virksomheder har i dag en hjemmeside og konkurrencen er hård og det er derfor vigtigt at Google og de andre søgemaskiner kan finde dig blandt de andre millioner af hjemmesider og samtidig finde dig så relevant, at de vælger at du skal ligge øverst på side 1. Statistisk set ved de mennesker der arbejder med SEO, at næsten samtlige klik foretages på første side med den største vægt på top 3. Det er derfor vigtigt at ligge i top 3, hvis man vil sikre sig klikket og et evt. salg. Det er ikke nok at have en flot hjemmeside og de bedste produkter, hvis nye kunder ikke kan finde dig. De vil i stedet give salget til den af dine konkurrenter, der er bedre til at lave SEO. 

Få et bureau til at lave dit SEO

Det er muligt selv at lave SEO, men det er tidskrævende, så det kan give god mening at få et bureau til at hjælpe dig. Hvis du googler SEO i København, vil du nemt kunne finde et der kan hjælpe. Det er selvfølgelig ofte et spørgsmål om penge, men det er et vigtigt stykke arbejde der viser sig positivt på bundlinjen. Hårdt arbejde og stort turnout.

Det er en god ide at starte med at lave SEO allerede inden du får lavet din hjemmeside. Dermed undgår du dobbeltarbejde med at få omskrevet teksterne, hvilke kan være et kæmpe arbejde og hjemmesiden kan fra start bygges, så den er SEO optimeret.